Marketing strategija

Izrada Marketing Strategije i Marketing plana za izvoz

Marketing plan za izvoz je plan koji detaljno navodi šta će kompanija prodati, kome, kada i kako, uključujući poslovnu i marketing strategiju. Uključuje podatke o ciljnom tržištu i finansijske podatke.

Strategija – izvorno vojni termin, u kontekstu poslovnog planiranja strategija se odnosi na  zašto i kako će se plan ispuniti, u odnosu na sve faktore koji utiču na poslovni subjekat i aktivnost, naročito konkurenciju, kupce, demografiju, tehnologiju i komunikaciju.

Marketing je ključni dio poslovnog uspjeha. Morate se odlučiti koji kupci će biti vaša ciljana skupina. Morate znati na koji način će te doći do novih klijenata i osvojiti ih. Trebate biti sigurni da će te vaše trenutne kupce održati zadovoljnim. Takoder morate stalno ispitivati i unapređivati sve što radite da biste bili i ostali ispred konkurencije.

Vaš marketing plan za izvoz trebao bi biti priručnik koji koristite kao osnovu za izvršenje vaše strategije izvoznog marketinga. To je dokumenat koji postavlja jasne ciljeve i objašnjava kako že te ih postići. I možda najvažnije bavi se načinom na koji možete osigurati da vaš plan postane stvarnost.

Zapamtite da marketing sam po sebi neće garantovati prodaju, ali usvajanjem dobro istraženog i koherentnog plana, imate mnogo veće šanse da izgradite dugoročne i profitabilne odnose.

Zašto napisati plan?  Pisani plan lakše prikazuje jake strane i slabosti, i uveliko pomaže u formulisanju i preradi izvozne strategije. Pisani plan omogućava raspodjelu odgovornosti i procjenu rezultata.  SWOT analiza kombinuje eksternu i internu analizu da se dobije sažetak vaših jaki strana, slabosti, prilika i prijetnji. Trebate tražiti prilike koje ide na ruku vašim jakim stranama. Također trebate odlučiti šta će te učiniti po pitanju prijetnji vašem poslovanju i kako možete prevazići važne slabosti.

Na primjer, vaša SWOT analiza vam može pomoći u identificiranju onih kupaca koji najviše obećavaju kao onih koje će te imati za cilj osvojiti. Možda će te odlučiti da pokušate doći do kupaca upotrebom interneta. Možda će te početi sa istraživanjem načina za prikupljanje dodatnih investicija s ciljem prevladavanja vaših finansijskih slabosti.

Marketing strategija i plan trebaju odražavati sposobnost kompanije da razvije nova izvozna tržišta (kao što se treba vidjeti kroz analizu uzvoznih kapaciteta) i Identificirane izvozne prilike (kao rezultat istraživanja tržišta koje je sprovedeno tokom faze identifciranja tržišta).

Elementi strategije i marketing plana za izvoz: Analiza situacije poslovanja kompanije- trenutna pozicija na tržištu i industrijski i tržišni trendovi; Izvozna SWOT analiza-analiza jakih I slabih strana kompanije; Analiza tržišta: prilike i prijetnje te zaključci analize, te na kraju analiza konkurencije.

Nakon što ste odlučili koji su ciljevi vašeg izvoznog marketinga, i strategiju za postizanje tih ciljeva, morate planirati na koji način će te vašu strategiju sprovesti u realnost.  Mnoge kompanije smatraju korisnim razmišljanje po sistemu četiri P: proizvod – proizvod kompanije i kako bi se isti mogao prilagoditi tržištu; cijena – koju strategiju određivanja cijena izvoznik koristi; promocija – kako kupce upoznati sa proizvodom i  mjesto – kako isporučiti ili dostaviti proizvod.

Za sveobuhvatniji pristup, možete prošriti i na sedam P: plaćanje – kompleksnost međunarodnih transakcija, planiranje – izvozne aktivnosti se moraju planirati, zaposlenici – kvalifikovano i raspoloživo osoblje, papirologija – obrada potrebne dokumentacije, prakse – razlike u kulturnim i poslovnim praksama, partnerstvo – dugoročni partneri za pristup tržištu, pozicioniranje – kako nas vide na tržištu, zaštita ne-carinske barijere.

Kontaktirajte nas

Dopustite da znamo ako imate nekih pitanja, želite ostaviti komentar ili želite više informacija o Vanjskotrgovinskoj komori Bosne i Hercegovine.